setegram

Instagram

18.9.12

PUTUS


Ingat, kita kena sentiasa berwaspada. Dan juga sentiasa alert dengan kalendar.

*****************************

Bila gua dapat respon yang dia setuju nak bergirlfriend dengan gua, memang seronok betul. Dia punya perasaan tu boleh la diibaratkan seperti Super Mario dapat bintang, jadi kebal. Tak pun macam dapat nombor satu main Daytona level expert. Ingat senang ke nak tackle makwe yang super garang ni.

Baru baru bercinta ni, memang la kemaruk. Asyik la nak sms, nak call je. Kadang-kadang tu call sebab nak tanya buat apa je. Lepas tu dah. Handphone memang tak lekang la dari tangan dah. Kalau boleh handphone tu nak lilit dekat tangan pakai masking tape, dengan charger dia sekali lilit dekat pinggang. Bil telefon pula jangan cerita la, memang melambung punya. Tapi nasib baik makwe yang call. Kekeke.

Masa dekat Segamat, gua punya port bergayut adalah dalam kereta. Ini adalah kerana gua amat mementingkan privacy. Mana boleh orang dengar cerita cinta gua. Nanti ayat mengurat gua kena tiru. Tak boleh tak boleh. Selalunya yang gua sembangkan dalam telefon adalah pasal dah makan ke belum, makan apa, minum apa, best ke tak, kerja macam mana dan banyak lagi la. Kalau semua nak cerita dekat sini, gua kena bukak blog pasal tajuk cerita dalam telefon je. Tapi cerita hal tanah tak pernah pulak gua sembang. Hal politik jauh sekali. Buat semak kepala je tu.

Pada satu malam, macam biasa makwe telefon gua. Kami pun berborak borak. Tapi nada suara dia malam tu ada macam lain sikit. Macam nak tak nak je cakap. Bila tanya sepatah, dia jawab sepatah. Gua tanya dua patah, dia jawab dua patah. Gua bila sampai tang ni yang gua tak reti ni. Sampai dah tak tau nak tanya apa dah. Tiba-tiba dia bersuara:

"awak, saya rasa saya tak boleh nak teruskan hubungan ni"

Eh, terperanjat gua. Apahal pulak ni.

"kenapa ni?tiba tiba je?"

"serius, saya rasa baik kita putus je"

"ye la, tapi kenapa?cuba bagi alasan.saya ni tak cukup bagus ke untuk awak?" gua soal bertubi-tubi.

"adalah sebabnya, saya tak boleh bagitahu..."

"tapi kenapa??" gua dah betul punya bengang dah masa tu. Dalam kepala gua dah bermain-main dah cerita-cerita putus cinta gua dengan makwe lama. Takkan dengan dia ni pun ending dia macam tu jugak. Tak best betul.

Bila gua desak-desak, dia tetap tak nak bagitahu sebabnya. Gua tak minta banyak. Kalau tak suka, bagitahu la apa sebabnya. Lagi satu, kalau tak suka, hantar gua balik ke rumah mak bapak gua. Senang cerita.

Dekat 10 minit jugak la sesi soal menyoal tu. Tapi dia tetap tak nak bagitahu sebabnya. Sampai la last-last bateri handphone pulak habis. Jahanam betul.
.
.
Perbualan terputus sekejap.
.
,
Gua berlari naik atas rumah. Cari charger. Masa tu gua tengok Sahir Ropol, housemate gua tengah syok terkangkang layan Crocodile Hunter dekat Astro. Steve Irwin hidup lagi masa tu. Dia tak tahu nanti dia mati kena cucuk ekor ikan pari. Gua pun cucuk la charger dan on semula handphone. Gua call dia balik..

"Ok la, ok la. Esok saya bagitahu apa sebabnya. Sekarang ni saya nak tidur ye?" dia bercakap hujung talian.

"Bagitahu je la sekarang. Kenapa nak esok-esok pulak?" gua dah angin satu badan dah masa tu.

"takpe, esok saya beritahu.."

"kenapa esok?"

"sebab esok April Fool.."

Gua terus baling handphone tu dekat Sahir Ropol.

"Woi, woi ni apa ni baling-baling  dekat gua ni !?"

"apasal lu tak cakap esok April Fool?"

"Ha'ah. Gua kan memang dilahirkan untuk jadi sekretari lu kan..nanti  besday mak gua pun gua beritahu nanti." selamba dia jawab sambil mata tak lepas tengok buaya dekat tv.

Cilaka betul. Kena bodoh gua hari ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan