setegram

Instagram

28.9.12

BUDAK AKI

Gua dulu memang ada jaki sikit dengan budak Aki (arkitek). Seketul dua je kawan gua dari budak Aki. Bukannya apa, budak aki ni tak pernah nak campur orang. Dia dengan budak2 dia je. Dah tu kelas diorang dalam studio. Makan minum tidur pun dalam studio. Tak pecah ke kepala asyik memerap dalam studio je. Dekat hostel memang tak nampak la muka. Misteri betul. Gua rasa la, budak aki la paling berpotensi nak kena sakit jantung masa muda. Hidup memang penuh dengan deadline je.

Budak building ni pulak life deme riang ria je. Tapi ada time tu serius jugak kadang-kadang. Seminggu sekali je kitorang nampak stress. Masa viva. Haha. Waktu viva adalah waktu paling stress, bukan untuk budak building je, malah untuk semua budak fakulti FSPU. Siap-siap la tadah tekanan dari segi mental bila drawing korang kena koyak, kena rejek, model dapat markah rendah, group kena maki. Memang stress betul. Tapi lepas viva, rilek balik makan cendol di Bota. Keh keh.

Pada satu penghujung semester, nak dekat-dekat exam, assignment mesti berlambak lambak. Dengan nak isi tender,buat drawing, print CPM, main red alert dan banyak lagi la. Jadi untuk menghilangkan tensen, kami pergi main bola. Kami main bola di tengah-tengah blok hostel je . Dia macam ada kawasan lapang, macam court. Selalu yang join kitorang adalah budak Sains komputer dengan akaun yang memang terkenal dengan diorang punya rilek memang tahap dewa.

Selalu kepala yang incas game petang-petang ni B3rRy. B3rRy ni kalau bab main memang laju. Cuba suruh buat drawing, makan tahun nak siap. Jadi pada satu petang ni, kami main la bola macam selalu-selalu. Memang syok betul main petang tu.

Dia punya syok tu sampai membawak sampai ke malam. Malam tu, B3rRy ajak main bola lagi. Dia kata nak repeat dengan budak akaun. Apa jadah nak main bola pukul 11 ni. Tapi dengan hasutan iblis yang kuat dari B3rRy ,kami main juga bola malam tu. Jahanam.

Bila dah main dekat tengah-tengah blok tu,malam pulak,memang riuh sikit la. Dengan penonton lagi. Dengan gua nak sorak bila score lagi, kekeke. Tengah syok-syok main tu tiba-tiba Dumm!!! Draaa!!

Sebijik tong sampah kosong jatuh dari tingkat 4. Memang terperanjat gila la. Kepala bana la siapa yang baling tong sampah ni. Gila ke. Nasib baik tak kena kepala orang. Serentak dengan tu gua dengar orang menjerit dari atas;

"diam la!!! Esok aku ada viva ni. memekak je!!"

Kami tahu siapa yang baling tu. Ada sorang budak aki yang tak berapa campur budak sangat. Semua terdiam kejap. Kejap je la, dua minit je. Sebelum main balik, B3rRy sempat pulak cakap;

"mampus la wei"

Kekeke.

Tapi sebab tak sedap hati, kami stop jugak la game malam tu.

************************

Beberapa hari kemudian, gua dengar ada kecoh-kecoh dekat hostel. Kata ada budak kena sawan dekat tepi jalan masa balik dari makan dekat cafe. Berbuih-buih mulut katanya.

The best part is, budak yang kena sawan tu adalah budak aki yang campak tong sampah tempoh hari.



Gua syak B3rRy ada baca-baca ni. Budak Perlis ni bukan boleh percaya sangat.

1 ulasan:

  1. yeke? musykil pulak
    sbb budak aki kt SI takda term viva. cuma ada crit dan submission.
    lagi satu kebanyakan budak aki ni dah kena halau duduk luar, tambah yg part atas2 tu.. takkan dia boleh ada yg masih tggl.
    lagipun budak aki ni sikit. dah la sikit, lagi sikit yg dok kolej, berani pulak nak buat hal macamtu.

    BalasPadam