setegram

Instagram

20.9.12

DOKTOR CINTA

Gua dengar Harun Ajis dah jadi doktor cinta. Betul ke?

***************************

Semasa gua kerja di Segamat, gua ada berkenalan dengan seorang sub con (penipu sub.kah kah.) yang akhirnya menjadi kawan gua sampai sekarang. Nama dia Bob. Bob ni bekerja di sebuah kedai hardware yang membekal barang-barang kayu yang aku gunakan untuk buat jeti di site aku.

Bob ni bekerja dengan seorang bos yang bernama Berahim dan isterinya Azizah. Gua gelar bos dia Brahim's Food, sebab kerja dia takde lain. Kerja dia selain kira duit, makan je la. Sampaikan gua rasa atas sebab faktor tu la Brahim's Food ambik Bob ni kerja dengan dia, sebab satu saiz kot. Senang nak kawtim nasi bungkus. Bini dia gua panggil Azizah Simen sebab selalu bagi harga simen ikut suka dia je, sampai laki dia bising-bising. Kadang-kadang gua boleh dapat sampai half price.

Satu hari tu, masa kami tengah makan nasi pada satu tengahari, Bob bersuara :

"beb, aku ada nak minta tolong ni"

"hapa benda?" gua jawab layan tak layan sebab tengah syok gigit kepak ayam.

"gua nak minta tolong lu tackle kan satu awek ni. Gua suka dia tapi tak tau macam mana nak bagitahu dia. Tolong la beb. Lu kan doktor love."

........

Terkedu gua dengarnya panggil gua Harun Ajis, eh Doktor Cinta. Kepala dia gua ni doktor love! Bercinta pun baru 2-3 kali, dah dapat title doktor cinta? Power!

Tapi, seperti sedia maklum, gua tak akan menghampakan harapan dia. Gua akan tolong dia dapatkan awek tu sampai dia dapat. Dan gua pun maklum, harapan tu memang nipis memandangkan Bob ni merendah diri, sebab fizikal dia yang besar. Nama pun Bob, imagine yourself.

"ok macam ni, petang nanti makwe tu nak jumpa kau, kau bagi la hadiah dekat dia"

"hadiah macam mana?"

"kau beli satu patung beruang kecil.lepas tu kau beli pulak coklat Tobleron.lepas tu kita ikat la coklat tu dekat beruang tu. Comel tak?"cadang gua dengan lagaknya.

Petang tu,Bob pun beli la patung beruang dan coklat dan juga riben seperti yang diarahkan. Lepas tu gua dan dia ikat la coklat tu dekat anak patung tu, bikin cun punya. Dan petang tu juga, lepas kena sound 2-3 kali dengan gua berserta doa pendinding, dia pergi jumpa la makwe tu. Berpeluh-peluh gua tengok dia. Neves betul.
.
.
.
++++++++++++++++++++++
.
.
Baru-baru ni Bob upload gambar bulan madu dia dalam Facebook. Ada gambar tengah main anak penyu dekat sebuah pulau. Seronok betul. Masa dia nak kawin dulu, beria-ia dia datang kedai gua nak bagi kad jemputan. Hebat betul. Tapi dia tak kawin dengan awek yang dia bagi patung bear dan coklat tu. Dia kawen dengan makwe lain. Laaaagi cun!

Tapi apa apa pun, sekurang kurangnya patung dan coklat tu telah membuka pintu keyakinan dia untuk terus maju dalam scene mengurat makwe.

Power jugak nasihat gua ni. Lepas ni gua nak bukak kelas nasihat cinta la.Kakaka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan