setegram

Instagram

2.8.12

MENONTON WAYANG


Semasa gua form 3,akal masih iblis.Masa tu Amy Mastura tengah top. Cerita Puteri Impian tengah keluar.Ala,yang Cico ada berlakon tu.Kenal tak Cico?Jadi Amy Mastura dan pelakon lain buat tour satu Malaya promo filem dia.Dan antara lokasi ialah di Cathay Muar.

Kawan gua seorang ni, Bedot sangat la gilakan Amy Mastura,sampai simpan gambar Amy dalam wallet (dulu la). Jadi bila dia dengar Amy Mastura nak datang Muar, ibarat terkena sawan bebuihkan emas la.Beriya iya dia ajak kami pergi wayang nak jumpa kekasih hati dia.Tapi apakan daya,hari tu tak boleh outing,dan Amy Mastura hanya ada di Muar waktu tengahari sahaja.

Maka,terciptalah satu misi kemanusiaan peringkat sekolah, iaitu Fly Waktu Tengahari. Belum pernah dibuat lagi sebelum ni budak fly waktu tengahari.Selalu malam je.Dengan sedikit kebijaksanaan yang tersisa,kami berjaya meloloskan diri.Basikal memang dah standby di sebalik pagar luar dah (basikal adalah basikal budak sekolah agama yang kami curi untuk dijadikan kenderaan wakaf,ada banyak jenis.boleh pilih2).

Jadi dapatlah si Bedot berjumpa dengan kekasih hatinya.Gua pun tak ingat dia ada ambik gambar ke tak.Yang gua ingat,gambar dalam wallet tu pernah terkantoi dengan mak dia:dan dia kata tu kakak angkat...

Gua tak pasti kalau sampai sekarang mak dia masih percaya Amy Mastura tu kakak angkat Bedot.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan