setegram

Instagram

9.1.13

TIPU DAYA LCCT

Berhubung peristiwa aku dan bini di LCCT tempoh hari, secara rasminya aku umumkan bahawa aku sudah kena tipu setelah cubaan aku nak call dia tak dapat-dapat. Bukan call nak minta duit, tapi tergerak nak cuba call.

Jadi,ambil perhatian supaya yang lain tidak terkena. Bila kau dihampiri oleh seseorang tentang dia ketinggalan beg/pouch dalam kereta rakan, ditambah pula hendak mengejar flight,duit takde,bawa beg besar bagai (berat atau tak aku tak tahu), siap dengan buat muka berpeluh, sila bertenang, jangan ikut gelabah macam dia. Kalau dia minta duit tiket teksi,belikan tiket. Jangan bagi cash.

Mula-mula dia akan minta kau hantarkan, kemudian dia kata akan menyusahkan kau pula. Senang cerita dia minta duit teksi, dan janji akan bayar semula lepas dia pulang nanti.

Kau memang akan percaya yang dia lost,sebab memang dia buat muka panik, berpakaian kemas, berpeluh,mulut manis, petah sampai kau tadah telinga dengar dia cakap sampai kau tak sempat nak berfikir.

Pengajaran di sini, bila kau percaya sangat dengan orang, kau akan jadi bodoh sampai tak terfikir nak menduga apa benda pun tentang kelakuan dia. Itu memang kelemahan manusia.

Kalau kau di approach oleh stranger bernama Amin, kau tumbuk je muka dia sampai pecah spek dia. Cakap Andi suruh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan