setegram

Instagram

4.1.13

HANTU DAN BLACK 3


"Siapa nama kau!?"
"Apa kau nak"!?
"Kenapa kau ganggu budak ni!?"

Bertubi-tubi ustaz bertanya. Selagi tak dijawab, selagi itulah ditanya.


ARRRGH!!

'Black' menjerit-jerit seperti menahan kesakitan yang amat sangat. Sekejap-sekejap dia tarik rambut. Sekejap dia cuba guling gulingkan badan. Sekejap dia gosok-sosok badan macam kepanasan.

Jawab!!

Garang jugak ustaz ni. Muka nampak jambu je.
Meraung raung Black kena kepit kaki. Lama jugak sesi soal jawab dengan setan ni. Ada la dalam 20 minit.

Aku nak balik!! Aku nak balik!! Aku nak balik!! Aku suka budak ni....!!!

Black semakin mengganas. Dia mengibas-ngibaskan tanggannya. Berjurai-jurai peluh budak yang memegang lengannya itu. Ustaz memasuki level seterusnya. Dia membaca beberapa surah, mungkin ayat untuk menghalau setan.

"Ha, aku rasa ustaz tu tengah baca ayat quran, kejap lagi dia mesti sembur dekat muka Black. Agak-agak hantu dalam badan Black tu dah tak tahan nanti dia blah la" Arab membuat ceramah kecil di satu sudut katil kepada rakannya.

Ustaz sekarang bersila di belakang Black yang sedang duduk berlunjur. Mulutnya terkumat kamit membaca sesuatu. Kemudian dia mengusap-usap belakang badan Black. Setiap kali tangan Ustaz tu menyentuh badan Black, pasti dia meraung tak tentu arah.

"Aku nak balik...." Black berbunyi lemah. Mungkin setan dah lembik agaknya.

"Baik, aku akan lepaskan kayu ni dan kau akan keluar. Kalau kau degil, aku akan kunci kau sampai esok. Nak?"Ustaz menduga.

'"TAK NAK!!" kakaka. Bukan main takut pulak setan ni. Ustaz senyum nipis. Semua yang dalam bilik tu pun ikut sekali buat senyum nipis.

Kayu yang diselitkan di celah jari dileraikan. Dengan sekali tepukan di belakang badan, Black terbatuk kecil. Terkeluar satu batu kecil berwarna merah dari mulutnya. Lekas-lekas Ustaz mengambil batu itu dan menyimpannya di dalam poket. Seraya itu Black menjadi longlai macam dah tak ada tulang.

"Orang kata kalau lepas kena rasuk, badan memang penat." Gebang Arab. Budak yang duduk keliling dia mengangguk macam burung belatuk.


Suasana senyap sunyi masa tu, masing-masing tak berani keluar bunyi takut kena rasuk.


(bersambung..)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan