setegram

Instagram

8.1.13

HANTU DAN BLACK 4

Sila rujuk pelan untuk pemahaman, kepada yang susah nak imagine.



3-4 hari jugak la Black tak ke sekolah. Cikgu cakap Black kena rehat dulu sebab kadang-kadang mata dia melilau dalam kelas. kang ada budak lain yang kena rasuk karang. Mak bapaknya sudah diberitahu. Mungkin esok lusa diorang datanglah.

Kejadian tu memang betul-betul memusingkan perangai budak-budak dekat sekolah tu. Yang mana dulu liat macam selipar nak sembahyang, tiba-tiba jadi rajin ke masjid. Gua selalu dok pung-pang-pung-pang dekat kantin, sekarang lepas prep lincah majid balik hostel masuk bilik. Ini semua hantu punya pasal. Kakaka.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Satu malam minggu, lepas sembahyang jumaat, gua dan budak-budak ni pakat nak ajak Black baca Yasin. Mungkin sebab tengok Black ni macam dah lemah semangat. Kira nak pulihkan semangat la ni. Jadi, ada la 5-6 orang budak duduk bentuk bulatan sambil baca Yasin. Kitorang parking dekat saf depan. Dalam masing-masing tengah syok baca yasin ni, tiba-tiba gua tengok Black ni macam gelisah semacam. Mata dia meliar. Muka dia macam marah sampai pipi dia bergetar-getar. 

Ah sudah. Apa benda pulak nak jadi kali ni.

Tiba-tiba Black bingkas. Dia bangun dengan pantas dan berlari ke pintu belakang surau, hendak menuju ke padang sekolah (saf belakang) sambil menjerit sekuat hatinya. AAAAAAARRRGGGH!!!

Terperanjat budak-budak yang tengah melepak dekat surau tu. Black mesti ditahan. Kalau tak tahan, kompem dia akan rempuh sliding door yang besar di surau tu. Berbekalkan ilmu ragbi yang ada, nasib baik ada sorang budak, tak silap aku Apai, berjaya menackle Black.

Tak sempat Black nak touch down.

Berguling guling Black dan Sang penackle tu. Dengan pantas budak budak ni kepit Black bawak dia ke saf depan semula, sambil Black masih merengus-rengus nafas naik turun. Seorang member gua, Adik namanya pegang muka Black. Masa tu Black macam dah ok sikit.

"Black, kau ok tak?"
"Aku ok" Black jawab sambil senyum.
"Kau kenal siapa aku ni?"
"Kenal la. Adik."

Semua lega bila tengok Black dah pulih semula. tetapi tidak Adik.

"Black, kalau betul kau dah ok, berapa besday aku?"
Besday Black dan Adik adalah sama, kelas pun sama, kebetulan.
......................

Black pandang tepat ke dalam mata adik. Lama dia renung Adik. Gua tengok adik pulak yang goyang tengok renungan Black tu. Dari riak mukanya yang tadi serius, kemudian perlahan-lahan berubah untuk tersenyum. Tapi senyum yang jahat sejenis.

Hi Hi Hi Hi Hi Hi!!! Ha Ha Ha Ha!!!




Black mengilai. Disaster strikes again!


(bersambung...)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan