setegram

Instagram

15.1.13

OH MY ENGLISH!


Satu malam pada tahun 2000.

Terbahak-bahak kami ketawakan Papan malam tu. Naik merah muka dia kena bahan. Orang table sebelah dah usha garing dah. Jenis takde adab sopan punya gelak dah. Gua. Marul, Java, Edy Losen, Paip, Kutik semua gelak sehabis-habisnya, macam esok larangan gelak di tempat awam dikuatkuasakan.

Punca ketawa adalah bila semua sibuk nak cakap orang putih. Dan kemudian papan dah tersalah sebut. Dia kata 'mangosteen' adalah tembikai. Yang paling kuat ketawa gua tengok Edy Losen. Meleleh-leleh air mata. Amboi..

"Adoi...sakit sial perut. Apasal la kau ni bengap sangat..?" Kutik macam biasa. Mulut takde Takaful.

"Hahaha. mende la kau ni Pan.." Edy Losen tak habis gelak lagi.

Bila semua dah rilek, ambik nafas, muka papan pun dah normal balik, dia bukak mulut.

"Amboi Edy, bukan main lagi kau gelak. Kau tahu ke 'mangosteen' tu apa?"
"Aku tahu la, kalau tak buat apa aku gelah. Adoi."
"Apa dia 'mangosteen' tu"
"Ala...common la Papan. 'mangosteen'..mangga la."

krik..krik..krik..(dua saat)

.....................................

Kakakakakaka! Baru je dapat bernafas, dah kena gelak balik. Kali ni Papan tak bagi can. Kaw kaw punya gelak tepuk-tepuk meja sampai terabur nescafe ais gua.

Edy, Edy...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan