setegram

Instagram

3.1.13

HANTU DAN BLACK

-BLACK-
Kringg!!! 

Jam menunjukkan 11.00pm. Waktu prep malam sudah habis. Tapi Black masih liat nak bangun dari kerusinya. Tak siap lagi meniru soalan Add Math. Apa nak jadi la budak hitam ni.

Dalam dia sedang sibuk mengcopy latihan yang nak dihantar esok pagi tu, baru dia perasan semua budak dah balik. Cepat-cepat Black kemas bag. Lambat karang, habis pulak Koko Bar di kantin.

Dalam perjalanan hendak keluar dari kelas, Black tak tahu kenapa hatinya berat untuk pergi ke dewan baru sekolah yang terletak di belakang blok sekolah tu. Puas Black fikir fikir, macam ada benda yang tak kena dengan dewan tu. Hati Black memberontak nak ke sana.

Nah Black, sekarang kau sudah berada di hadapan pintu dewan sekolah. Dewan tu besar. Baru saja didirikan di atas bukit yang diteres. Hati Black berdebar debar. Dia angkat kedua belah tangannya dan menekup ke cermin pintu dewan itu. Nafas Black naik turun. Muka Black dah berubah, dari hitam ke biru.

Black bingung.


-ARAB-
Selesai melantak mee goreng kangkang Mak Minah, Arab pulang ke hostel. Kemudian dia singgah sebentar ke dewan makan untuk ambil air kopi panas. Buat bekalan akhirat katanya.

Selepas selesai urusan mengambil air, Arab singgah sebentar di ampaian belakan untuk mengambil boxer. 

"Eh?" Arab keliru.

Cepat-cepat dia menyorok di balik dinding. Betul ke apa yang dia nampak ni?

Waktu hendak mengambil boxer tadi, dia ternampak Black sedang menogok air kopi dewan makan yang panas tu dengan sekali shot sahaja. tak ada langsung nampak macam panas air tu.

Cepat-cepat Arab pulang ke bilik untuk memberitahu rakan biliknya. And the bst part ialah, dia nampak Black sedang baring di atas katil.

Kali ni real punya keliru.

bersambung.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan