setegram

Instagram

9.1.13

PENYAKIT SEDIH

Gua ni ada satu penyakit. Penyakit ke apa gua pun tak tahu.

Gua akan rasa sayu sampai nak menangis kalau tengok makanan jatuh atau tertumpah ke atas tanah. Kalau budak-budak yang jatuhkan tu gua tak sedih sebab memang perangai diorang suka jatuhkan makanan. Tapi kalau orang tu nampak macam susah nak dapatkan makanan tu, lepas tu jatuh pulak berterabur, otomatis gua akan sebak.

Dulu masa sekolah gua pun pernah kena macam tu. Masa tu gua demam. Tapi kena hadir event apa tah. Di event tu mereka edar-edarkan air kotak dan makanan, nasi campur lauk ayam.

Setelah gua dapat makanan tu, gua pun cari satu divider untuk landing. Gua bukak polisterin tu, kemudian ayam goreng tu gua letak di bahagian penutup polisterin. Dengan demam terketar-ketar gua gagahkan jugak makan nasi. 

Sekali tu gua terbersin. Dengan nasi, dengan ayam goreng gua pun ikut terpelanting...


Bedebek!


Lama jugak gua tenung ayam goreng gua yang salut tepung sekarang dah salut pasir.

Terus gua tutup polisterin tu. Gua nangis sorang-sorang dalam toilet. Rasa macam tuhan tak suka gua sebab tak bagi makan ayam goreng. Cilake entah mende perangai.

Dan tadi gua ternampak ada satu akak bungkus lauk taugeh, kemudian dia tersadung mende tah, lauk dia semua terjatuh. Berterabur atas lantai. Sedih betul gua tengok muka akak tu. Gua rasa macam nak pergi peluk dia tenangkan dia. Tapi macam kurang ajar pulak. Kena sabit kang saja je.

Nasib baik tokey kedai tu baik hati. Dia ganti semula semua lauk yang tumpah tu. Tak payah bayar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan