setegram

Instagram

22.1.13

PIALA MALAYSIA 1991


Tadi gua tengah baca blog chedinsphere. Belek punya belek, terjumpa artikel pasal Ervin Boban. Bila gua baca balik artikel pasal Ervin Boban ni, baru teringat yang Abah gua dengan Ma gua dulu pernah betting masak Megi masa Final Piala Malaysia 1991, Johor FA lawan Selangor FA. Abah gua orang Johor. Ma gua orang Selangor. Gua tak betting mana-mana. Masa tu gua darjah tiga lagi. Gua pasrah je.

Lawan punya lawan, sekali Selangor FA kena titik sampai 3-0. Ervin Boban bagi cukup-cukup. Abah gua bukan main hepi sambil perli-perli Ma gua. Sudahnya Ma gua merajuk dan teruk masuk tidur.

Dan gua salahkan Abah gua sebab dia punca gua tak dapat makan Megi Special buatan Ma gua malam tu.

Abah mengofferkan diri untuk memasak Megi, tapi gua tolak dengan sopan sebab gua tak suka Megi Abah gua. Dia suka bubuh sos dalam masakan dia. Pelik benor rupa dia.


notakakicagu:
Masa tahun 1989, Johor pernah luaskan kangkang dia sekejap. Lepas tu kepit je. Tahun ni dia open balik kangkang dia.


Klik sini untuk Ervin Boban.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan