setegram

Instagram

30.10.12

PILLOW TALK



 What is Pillow Talk?

"Pillow talk, more broadly may also refer to conversations between parties that may be of a more casual and flirting nature, and are not necessarily engaged in a physical relationship"

Siapa yang dah kawen, pernah tak Pillow Talk dengan bini atau laki lu orang? Yang tak kawen jangan cari nahas nak pillow talk dengan makwe. Bakal mengundang JAWI. Yang dah kawen, tapi pillow talk dengan bini/laki orang lagi la parah. Pillow talk ni adalah cakap-cakap borak-borak sebelum tidur. Kategori borak tu ikut mood bini atau laki lu la. Kadang-kadang cerita masalah di tempat kerja, masalah anak susu habis, cerita lawak dekat kedai petang tadi. Macam-macam la jenis cerita kita boleh dengar.

Orang kata, pillow talk ni bagus. Sebelum masuk tidur, ada baiknya cerita-cerita dulu. Luahan perasaan dulu. Kemudian saling  maaf memaafi. Hapuslah dosa sang isteri pada sang suami untuk hari itu. Begitu la juga sebaliknya. 

Bini gua ni jenis suka pillow talk juga. Lepas tidurkan anak, gua dan dia akan baring atas katil, mata masing-masing pandang ke siling. Kemudian nanti dia bukak la cerita. Tapi kadang-kadang kalau dia tak bukak cerita, gua yang start dulu. kalau gua tak cerita pun, nanti dia paksa gua cerita jugak. Cerita la apa-apa. Mula la gua merepek cerita Mahathir la, cerita Proton la, cerita biawak la. Kakaka.

Tapi selalunya dia suka minta pandangan dekat gua. Entah kenapa, sebab gua ni nampak macam ahli fikir kot. Bila dia minta pendapat tu, gua bagi la pedapat. Kadang-kadang dia dengar, kadang-kadang dia argue. Tapi gua rilek, itu sebahagian dari proses pencerahan.

Tapi bini gua paling geram kalau dia tengah cakap-cakap dengan gua, lepas tu gua tertidur. Benda ni berlaku kadang-kadang kalau gua mengantuk sangat. Gua ni pulak kalau tidur jenis cepat termimpi. Kalau tiba-tiba dia tengok syok layan borak, lepas tu dengar gua dengkur, mesti dia hangin.

"B ni, kalau orang cerita sikit, mesti dia tidur! Menyampah!"

Tapi selalunya gua akan tersedar dan cepat-cepat counter balik:

"Mana ada tidur. B tengah dengar la sayang cakap ni..."

Tapi kadang-kadang dia nak trap gua:

"Ok kalau tak tidur, apa sayang cerita tadi?"

Momen ni, memang gua gelabah sikit. Tadi gua tidur! Kalau dengar pun sepatah dua keyword, terawang-awang. Nak feel mimpi lagi. Mana gua nak dengar betul-betul. Jadi gua akan hentam ikut tekak gua je berdasarkan setah dua yang gua sempat tangkap tu. Haih...

Kadang-kadang time dia cerita, gua dalam keadaan sawai ataupun mamai. Kira lagi 10% je nak lelap. Time tu kalau dia borak-borak kemudian tanya gua, memang gua jawab merepek gila la. Kadang-kadang dia gelakkan gua terkekeh kekeh sebab gua  jawab memang macam orang mabuk.



Hai..dah kawen nanti lu orang tau la mamai tak mamai la.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan