setegram

Instagram

28.10.12

HARAPAN SEORANG SAHABAT

Gua ada seorang kawan.Kawan dari kecil. Nama dia Farhan. Kalau lu perasan, kawan gua sorang ni selalu post benda benda berkaitan dengan hadis. Sesuailah dengan dia,cikgu sekolah agama lulusan Azhar. Hari hari gua follow dia, walau dari jauh. Kalau balik kampung pula, seboleh boleh, mesti jumpa dia.

Dia ni orangnya sopan. Orang dengan dia pun bersopan. Cuma gua je kurang sopan dengan dia. Mungkin gua dah masak kenal dia dari kecil.

Petang tadi dia sms gua, mengadu yang dia dah kena demam panas 5 hari. Dan dia tak boleh solat berdiri. Katanya kena sakit kelenjar di peha. Gua kurang pasti puncanya.

Allah, sedihnya...

Kawan sekalian,

Kali ini, mungkin kali ini sahaja.

Gua mohon, tolong doakan kesejahteraan untuk kawan gua ni. Kita selalu diberitahu, orang yang baik memang akan selalu didatangi ujian. Tapi gua mohon bantuan kamu semua agar kita sama sama mendoakan agar kesihatan sahabat gua ni pulih seperti sediakala, dan boleh berbakti kepada umat semula dengan hujah hadisnya yang membuka minda.

Gua mohon sangat. Semoga doa kalian semua akan dimakbulkan Allah.
Hari ini hari dia, hari kita..

Siapa tahu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan