setegram

Instagram

18.10.12

BOLEH INGAT LAGI SEMUA NI?

Lu ingat tak lagu lagu ni?
Kalau lu boleh ingat, maknanya lu memang dilahirkan in 80's. Real.

++++++++++++++++++++

Dari jauh bunyi menderu-deru
Umpama angin yang bertiup kencang
Rupanya air yang terjun tinggi
Melompat-lompat dengan tak berhenti
Lihatlah..cantiknya...
Air terjun namanya
Marilah...kawanku..
Mandi bersama...

Aku burung, di dalam sangkar
Hidup terkurung, hatiku susah
Ingin aku terbang bebas
Bersama kawan, tinggi di awan

Tip tap tip tap hujan dah turun
Tip tap tip tap hujan dah turun
Tip tap tip tap baju dah basah
Mari kita ambil
payung...payung...payung...(ok perkataan payung tu gua ulang sampai la cikgu masuk kelas )

Ada seorang kawan namanya Ah Meng,
Dia juga berkawan namanya Muthu, Kami berkawan baik sama sedarjah,
Belajar bersama main bersama,
Hey...hey....hey
Hey...hey....hey 3 sekawan

Taat pada perintah Tuhan
Raja dan Negara
Membantu tiap masa
Patuh undang undangnya
Kami ahli pengakap muda
Buat sehabis baik!  ( baris yang last ni kena nyanyi sekuat hati sampai sakit tekak)

Lagu anak itik Tok Wi gua tak suka, sebab lagu tu macam lagu bomoh. Entah mende la yang gua fikir masa tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan