setegram

Instagram

22.11.12

GUA DAN 'YUSOF HASLAM' DALAM DIRI GUA





Kerusi rupa gini pernah ada dalam bilik air rumah Abah gua dulu. Dulu gua selalu berangan konon-konon naik skateboard. Masa tu abah belum belikan lagi skateboard fishdeck kaler hijau. 

Gua bukak shower. Kemudian tutup floor trap dengan tupperware, kasi air bertakung. Lepas tu gua naik atas stool tu, kaki sebelah buat gaya mengayuh. Konon-konon naik skateboard dalam hujan.

Macam-macam lakonan la gua buat bila dah berangan tu. ikut mood. Watak pulak macam-macam. Siap ada dialog sekali. Hari ni berangan naik skateboard jumpa makwe. Kemudian naik skateboarrd dengan makwe tu sekali. Esok pulak gua berangan tengah naik skateboard jumpa orang jahat tengah jalan, tahan gua, bergaduh. Bila dah masuk scene bergaduh tu, saja je gua buat-buat jatuh atas lantai. Baru dramatik sikit jatuh dalam air yang bertakung.

Kadang-kadang gua berangan naik skateboard tepi tasik. Lepas tu berhenti rehat. Mandi dekat tasik. Ok, gua masa tu berenang dekat atas lantai bilik air yang gua takung tu.

Semua secene berangan gua dalam keadaan bogel. Belum akil baligh.

Satu hari tu, gua tengah buat scene bergaduh. Senyap-senyap Ma gua bukak pintu bilik air tanpa gua sedar. Gua rasa dia dah geram sangat sebab dekat sejam gua bertapa dalam bilik air.


Zapp!!! Getah paip singgah dekat bontot gua. Dia punya pedih...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Berangan tetap berangan. Tapi lepas kejadian tu, gua buat runcit-runcit. Senyap-senyap. Takut kena sesah dengan getah paip lagi. Sejak tu gua baru belajar kunci pintu bilik air.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan