setegram

Instagram

8.11.12

CERITA DARI PADANG JAWA


"Kepada Kelas Rep yang gua jaki, tolong sms apa apa hal pun, berkaitan kelas"

Hantar!
Tomok senyum.

__________________________________________________________


Gua bangun pagi tu macam terlewat sikit. Dalam mamai tu gua tengok jam, pukul 7.50am. Peh! Terus segar bijik mata. Kelas hari tu bermula pukul 8am. Kalau tak pergi ni memang bala, kedatangan dah la tak cukup. Tomok pun baru bangun jugak. Dah nak kena berebut bilik air satu hal lagi. 

Derum!
Derum!
Derum!

Siap mandi.

Gua capai je baju mana yang sempat. Tapi kena ambil hati-hati. Kalau tak nanti almari baju gua tumbang. Kang kalau dah tumbang, takde masa gua nak melayan angkat almari tu. Petang nantiii la baru gua angkat.

Pakai baju. Pakai boxer. Pakai seluar. Colet sikit bodyshop. Sikat rambut. Ok rambut tak sikat sebenarnya. Guna jari saja. Lepas tu pakai kasut. Dengan lekas gua keluar dari rumah. Pintu pun main hempas je. Nak turun tingkat 4 pun satu hal jugak tu. Tapi sebab dah hari-hari memang lambat, macam dah ada satu skill turun yang paling laju pernah dibuat. Memang cepat gila.

Sampai dekat bawah, Tomok dah tunggu gua dengan muka berangin.

"Lembab!"

Gua sengih je. dah jadi tabiat gua tak suka ada sebarang argument pagi-pagi. Nanti spoil satu hari.

Tomok merempit sementara gua membonceng di belakang.Kalau nak ke FSPU dari Padang Jawa, lu kena menempuh 3 trafik light dengan jalan yang sesak gila babeng dekat Puspakom tu. Tapi we managed it. Cilok sana cilok sini, tendang pak guard, sampai dekat parking Fakulti pukul 8.10am.

Berlari pulak naik tangga 4 tingkat. Kelas gua di atas sekali. Gua memang marathon betul pagi ni. Naik tangga pun terus langkah 3 step anak tangga terus. Kakaka.

Dengan muka berpeluh-peluh, boxer sedikit berlecak, gua sampai la jugak di pintu kelas. Tapi gua tengok semua dok relak je. Kelas rep senyum-senyum dekat gua.

"Kelas kensel la hari ni"

RAAAAAAGGGGGGGEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Tak lama lepas kejadian tu, gua dengar Subjek tu dimansuhkan dan Lecturer tu kena transfer pergi Uganda.
Kelas Rep pulak digantung pengajiannya sehingga diberitahu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan