setegram

Instagram

19.11.12

BARU SEBENTAR TADI

Ini real story.

Di trafik light,gua berada di barisan hadapan sekali.

Lampu menyala hijau. Gua masuk gear D. Tiba-tiba kereta Pajero sebelah gua menahan gua. Dia keluar dari kereta sambil bercakap dengan gua,gua buka tingkap kereta.

Dia kata bawah kereta gua ada seekor anak kucing yang kebasahan,panik berlari lari di atas jalan raya yang sibuk.

Gua pun ikut turun halau kucing yang ketakutan tu. Last last brader tu letak anak kucing tu di tepi jalan. Nasib baik semua trafik tak hon hon. Semua nampak kucing tu kot.

Gua ucap terima kasih pada brader tu. Kemudian gua nampak banyak bungkusan McD. Spontan gua tanya:

"pergi mcd ke tadi bang?"
"mesti la pergi.free kan.."

gua senyum je sambil sambung perjalanan.

Tak perlu taksub pun untuk tunjuk perasaan kemanusiaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan