setegram

Instagram

13.9.13

UBAT ALTERNATIF


Cerita ni terjadi beberapa tahun lepas. Masa tu puan bini dan aku menghidap demam dan selsema. Dah bermacam ubat ditelan, masih tidak kebah-kebah juga. Hingus meleleh macam budak tadika kemas.

Aku cuba-cuba juga untuk membantu. Try la google apa yang patut. Kemudian aku jumpa dalam satu website ni, tentang cara mengubati demam dan selsema selain menggunakan ubat/ dadah halal.


"Sayang, cuba awak try cara ni pulak. Mesti baik."
"Betul ke ni? Macam pelik je?"
"Confirm baik.."

Kami pergi beli 2 tin Coca-Cola. Kemudian tuang air tin tersebut dalam periuk dan didihkan. Tujuannya untuk membuang gas yang terkandung di dalam air. Kalau ikut website tu tulis la.

"Betul ke ni? Mati karang.?"
"Tak mati tak."

Sudah siap dididihkan. Nampak hitam pekat macam ubat batuk. Ada la rupa ubat sikit. Aku tuang air tadi ke dalam dua gelas. Satu untuk aku, dan satu untuk puan bini.

"Ok, dah ready ye? baca bismillah dulu."
"Bismillah..."

Gluk-gluk. Dia punya rasa manis. Melantun.

***

Esok kami ada sakit baru pula. Sakit perut. Oh setan punya website.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan