setegram

Instagram

10.6.13

PEMUJA RAHASIA

Masa waktu sekolah dulu, Jack amat malu untuk mendekati Jill. Jill seorang yang cantik, periang dan disenangi ramai. Tambahan pula Jill seorang yang pintar. Duduk di kelas yang utama.

Jack pula hanya seorang pemuda yang pemalu, suka menyendiri berpakaian selekeh, kasut sekolah tak berbasuh, tak pakai stokin dan gemarkan subjek Sejarah.

Tapi setiap kali Jack berselisih dengan Jill di susur gajah sekolah, hatinya pasti berdebar. Mukanya jadi merah padam. Tapi dia pasti benar, yang Jill tidak mengesyakinya langsung. Entah-entah, Jill pun tak perasan Jack lalu di sebelahnya.

Satu hari, hati Jack sudah tidak terbendung lagi. Dia ingin menyatakan rasa sukanya pada Jill. Tapi dia masih belum dapat mengumpulkan keberanian itu. 

Jadi, Jack menunggu hingga waktu persekolahan tamat.

Apabila semua orang sudah pulang, Jack meninggalkan lirik lagu 'Manisnya Senyumanmu' dendangan Kumpulan Elite dan sekuntum bunga ros plastik di bawah meja.

Dia juga meninggalkan sekeping nota bertulis:

'Dari pemuja rahasia kamu. Satu hari nanti kita akan berjumpa. XOXO'

***

Esoknya, Jack terserempak dengan Jill yang sudah bermesra-mesra dengan Abu. Jill menyangkakan Abu yang meletakkan semua barang itu di mejanya.

Setahun jugak la Jack makan hati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan