setegram

Instagram

24.6.13

KELIRU

Sepanjang hidup kita di dunia ni, kadang-kadang kita pun terkeliru dengan diri kita sendiri. Gua percaya setiap dari kita mesti pernah mengalaminya.

Contohnya waktu zohor tadi. Lepas pekena solat, gua lepak la kejap sambil tala kipas berdiri ke arah gua. Pasang speed nombor 3. Baru ada angin.

Di hadapan gua pula ada satu group tengah solat zohor berjemaah kecil-kecilan. Makmum ada 3 orang. Mamat yang sebelah kiri tu gua perati je dia. Dia berperangai pelik sedikit. Sembahyang ikut orang sebelah. Selagi orang sebelah tak rukuk, dia tak rukuk. Orang sebelah buat duduk antara dua sujud, dia pun ikut. Sedangkan bilangan rakaat mereka berbeza.

Sekali tu tiba-tiba;

PROT! PROT!

Brader tu kentut! Gua memang pasti sangat sebab bunyi dia kuat. Tapi dia teruskan sembahyang. Macam takde mende. Ha benda-benda macam ni yang jadi keliru ni. Gua sorang je ke yang dengar? Ataupun mazhab brader tu membenarkan kentut dalam solat?

Bau kentut tak sampai pula ke gua, sebab gua pasang kipas kuat. Jadi gua duduk je la perati dia. Macam sang singa memerhati kijang dalam Natgeo.

Sampai la habis solat.

Kemudian lepas doa-doa semua, gua lihat makmum sebelah pimpin tangan  brader kentut tadi. 

Oh! Orang Istimewa rupanya. 

Takpe,takpe. Kita maafkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan