setegram

Instagram

7.6.13

KAKI BULAT



Kisah ni masa aku semester satu diploma dulu. Masa di Seri Iskandar dulu, zaman tu masih tak ada masjid. Jadi kami sembahyang di sebuah dewan. 

Sempit. Bersila pun kena rapat-rapat.

Aku ni jenis kaki mudah kena semut-semut kalau bersila lama sangat. Bila dah ramai sangat dalam dewan tu, aku pun susahlah nak adjust kaki nak tukar posisi ke, apa ke. Jadi aku bertawakal sahaja. 

Kaki masa tu dia punya kebas, rasa macam dah tak ada kaki. Tapak kaki putih tak ada darah. Kalau toreh pun tak keluar darah rasanya.

Untuk tidak melayan perasaan, aku pun tidur. Tidur punya tidur, sampai masanya untuk bangun solat. Aku yang terperanjat ni pun terus la bangun. 

Bila berdiri je, aku rasa tapak kaki macam bulat je. Dengan selamba aku melanding ke saf belakang. Berebut jugak la 4-5 orang budak saf belakang nak sambut aku taknak bagi terlentang.

Malu sial! Semenjak itu aku sembahyang tepi-tepi je. Kalau gagah aku sembahyang dekat UTP Bota, menyamar jadi budak UTP.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan