setegram

Instagram

6.3.13

MOVEMENT


Suatu pagi masa tingkatan empat seingat aku la, waktu cuti sekolah, gua tengah melepak-lepak dengan Acad. Hari sabtu minggu tu dia ada perform di gig Muar. Masa tu Acad masih main muzik berirama crusty punk lagi. Sekarang dah tua, tubuhkan Deepset pula. Aku cakap aku nak try dengar lagu selain hardcore.

Acad cakap dengan aku :

"Kau suka ska.? Ska Punk?
"Ska memang la aku suka, Punk pun minat jugak."
"Ok. Apa kata kau dengar dulu dengan lagu ska-punk. kau layan dulu Catch 22."
"Catch 22 tu band ke? Aku ingat tajuk novel."
"Tajuk novel pun ada nama Catch 22 jugak. Tapi yang ni band ska punk."


Semenjak itu aku menyelam mencari apa itu ska punk. Aku berjumpa dengan Catch 22, Streetlight Manifesto, I vote for Kodos, Mighty Mighty Bosston, Less Than Jake. Aku juga ada berjumpa dengan pojaan aku, Operation Ivy, Rancid No Doubt dan Exploited di simpang yang lain.

Aku berharap aku tak timbul-timbul lagi dari selaman itu.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan