setegram

Instagram

27.3.13

DOA HABIS-HABISAN


Malam semalam, Puan Bini mengusik Afinna. 

Dia suruh Afinna peluk dia, tapi Afinna taknak sebab tengah sibuk suapkan makanan dekat patung beruang dia. Lepas tu Puan Bini kata, kalau macam tu dia nak lari dan jadi hantu. Kemudian, Puan Bini pun lari keluar ke pintu rumah dan buat-buat macam kena rasuk nak transform jadi zombie.

Afinna dah serba salah ni. Nak suap beruang ke nak peluk mama dia. Serba-salah punya serba salah, Puan Bini dah pun lari dan menyorok di balik kereta di garaj rumah. Melalak la Afinna sebab dia tengok mama dia dah jadi zombie dan melarikan diri. Dia tarik tangan gua yang tengah sedap pekena baring atas toto layan tv.

"Babah, cepat la carik mama, cepat la!!"

Ini kaw-kaw punya nangis ni.

Gua pun tak berapa rajin nak melayan, jadi gua ajar dia satu benda.

"Finna nak mama jadi orang balik? Finna baca doa. Macam ni doa dia.."

Ya Allah Ya Tuhanku
Janganlah Mama Jadi Hantu
Finna Sayang Mama

"Kena baca banyak kali tau!"

Dalam sedu sedan tu, gua lihat Afinna duduk bersimpuh, menadah tangan dan membaca doa sungguh-sungguh. "Ya Allah Ya Tuhanku..Janganlah Mama Jadi Hantu..Finna Sayang Mama...

Gua rasa dekat 6-7 kali la dia ulang baca doa tu, dengan air mata meleleh-leleh, tersedu-sedu, tadah tangan bukan main tinggi.

Hek eleh. Ambik serius betullah budak ni..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan