setegram

Instagram

25.4.13

MEMOTONG TRAILER



Balik dari Seremban nak ke HQ di Nilai, jalan agak jammed. Gua pulak nak cepat, ada certificate yang perlu dikeluarkan.

Sampai di jalan Labu, ada 3 trailer kosong di hadapan gua. Ah sudah! makin lambat la ni! Gua cuba juga mencari-cari ruang untuk mencilok trailer di hadapan. Walaupun di bontot trailer tu ada tulis 'Utamakan Keselamatan', gua tak peduli. Nak cepat ni!

Zap! Zap! 1 trailer gua dapat potong. Dengan cara yang agak young and dangerous. India tua pemandu trailer tu muka masam je gua tengok melalui cermin pandang belakang. Tak puas hati la tu kena potong. Yes! Dapat sebijik. Ada lagi 2 bijik.

Bila nampak sahaja jalan sebelah kanan clear, gua terus mengkalih stereng serentak minyak. Ibarat kuda baru dipukul belakangnya, kereta gua memecut laju memotong trailer kedua. Power jugak kereta gua ni.

Berjaya!

Duduk sahaja di belakang trailer pertama, tanda amaran bukan lagi stiker 'Utamakan Keselamatan'. Tapi stiker DIY 'Utamakan Sembahyang'. Ini sah driver dia orang Indon ni.

Terus gua tak jadi potong bila mengenangkan tak solat zohor lagi. 

Sampai ke Nilai la gua duduk belakang dia.

Insaf, insaf! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan