setegram

Instagram

3.12.12

VIDEO ASKAR



Anak gua sekarang ada satu habit yang agak pelik. Dulu dia suka layan Upin-Ipin, Boboboi, Bear Bernard. Sekarang ni mana datang angin, dia suka layan video-video askar pulak.

Dan malam tadi, gua lihat anak gua sibuk lagi layan video askar. Kejap bukak vidoe kereta kebal. Lepas tu bukak lagu navy. Puan Bini pulak dah risau tak memasal. Bertubi- tubi dia tanya anak gua itu dan ini.

"adik minat nak masuk askar ke?"
"adik minat nak jadi navy ke?"
"adik taknak jadi engineer ke?"
"adik taknak kerja macam babah ke?"
etc..

Gua yang tengah kemas peti ais masa tu malas sangat nak layan, gua cakap je la kalau masuk askar pun boleh jadi engineer jugak. Boleh buat meriam.

Sambil-sambil tu gua pun berbincang-bincang pasal 'masa depan' anak gua ni. Ok, anak gua baru berumur 2 setengah tahun. Dan Puan Bini risau macam-macam.

Sekali anak gua sound kami :

"adik dengar lagu askar je la! ish."

Ok, rupanya anak gua memahami kerisauan hati Puan Bini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan