setegram

Instagram

16.12.12

BR1M

Baru kejap tadi dalam Tv3 najib bagitahu macam nak bagi BR1M 3.0. Dia up cerita ni masa dia datang Sabah. Seronok la orang Sabah ye. Tercengang cengang, gemuruh bunyi tepuk tangan.

BR1M pada gua adalah satu perkara yang bagus datang dari pihak kerajaan. Inisiatif yang menggembirakan banyak hati. Gua dulu pun pernah terima BR1M 1.0 dulu. Itu pun nasib je sebab gua berniaga masa tu. BR1M 2.0 ni macam harapan je,walaupun gua isi juga.kakaka.

Dari satu sudut, BR1M banyak membantu pada orang yang betul-betul perlu. Yang tiba-tiba anak minta nak beli baju sekolah baru sebab baju lama dah koyak sebab bergaduh ke, yang sulung minta cover set motor baru ke, yang kakak minta dibelikan ipod sebab nak mengasingkan diri ke. Lega sikit kepala mak bapak bila ada bantuan macam ni.

Tapi bila BR1M 2.0 belum dapat, kemudian diuar-uarkan ada BR1M 3.0 pulak, gua mula pandang semacam. Gua tenung je muka Najib dalam tv tu. Takde muka bersalah langsung muka dia.

Dia macam:

'cukup tak seringgit?'
'tak cukup aku up lagi'
'tak cukup lagi?haramjadah.aku up lagi'
'berapa pun aku boleh bagi,janji kau undi aku'

Macam tu la perasaan dia.Pada pandangan gua,itu politik wang. Pada gua la. Pandangan lu, lu punya hal la.

Lepas tu ada sambungan pertanyaan lagi:

"mana lagi bermanfaat, BR1M ke BERSIH?"

Ramai-ramai menyahut BR1M lebih penting.

Oh tuhan. Gua harap tak semudah itu kamu dibeli. Murah sangat. Dibeli dengan harga rm500/famili.

Murah sangat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan