setegram

Instagram

5.12.12

MAKAN SEDAP




Kenapa sesetengah orang kata makanan ni sedap, setengah yang lain pulak kata makanan ni tak sedap. Macam mana boleh jadi macam tu. Kenapa Chef Wan tu berbuih mulut bercakap dan memasak, ada juga orang kata tak sedap. Tapi ada jugak yang kata sedap sehingga menjilat kaki.

Pada gua, sebenarnya sedap atau tak sejenis makanan itu bergantung kepada majoriti. Misalnya, kalau sepuluh orang makan nasi dalam satu dulang, 8 orang kata nasi tu tak sedap. 2 orang kata sedap. Makanya, tak sedaplah nasi tu. Begitulah juga sebaliknya.

Gua dulu pun pernah buat satu review pasal makanan ni. Pada gua memang sedap gila. Sampai gua up dalam blog. tapi ada juga satu dua kawan yang datang sana, dia kata tak sedap langsung. Entah, gua pun tak tahu mana silapnya. Tapi ada jugak yang komen kata makan dekat situ memang sedap.

Gua sebenarnya nak cerita tadi gua makan Nasi Ayam Gemas belakang ofis gua ni. Dan menjadi habit kalau gua order nasi ayam, memang mintak drumstick punya. nasi ayam gemas ni memang lain macam pergi dia. Dia punya sedap tu, peh! 


Menangkap otak.
Bontot terangkat.
Menyucuk hidung.


Ha,ha.Apa lagi gua nak describe betapa sedapnya nasi ni.

Harga dia memang ada sikit up, tapi kena dengan rasa dia. Sup dia pun pawer. Esok gua nak pergi lagi. Ok tu je nak cerita. Kbai.


Nasi Ayam Gemas






*sebenarnya ada tiga jenis makanan yang sedap di dunia ni :

 1. Makan free
 2. Makan Curi
 3. makan tengah lapar gila 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan