setegram

Instagram

9.5.13

CERITA PENDEK MELAKA

Ok cerita ni pendek aja. Ini kisah aku semasa aku dalam Tingkatan 4 atau 5. Aku dah lupa. Aku pun tak tahu kenapa aku hilang ingatan bila cerita pasal sekolah dekat Melaka.

Ada satu hari tu, member aku bernama Bapak Setan aka Apak telah menjemput kami, pemuda rumah sewa Solok Bukit Piatu untuk menghadiri 'open school' di Infant Jesus Convent. Ya Convent tau. Sekolah perempuan. Belalai-belalai takde.

Dengan niat ingin mencari jodoh ala selebriti, maka aku, Senik, Mat Ramat, Bob, Nizam, Ijan Sahar Arpan dan beberapa yang lain pun pakat naik Town Bus pergi sekolah tersebut. Ijan Sahar Arpan dengan Bapak Setan je naik motor sebab dia anak orang kaya. Kami anak orang kebanyakkan.

Sampai di sana, Ya Rabbi ramai betul lelaki. Jenis gelojoh. Ini aku syak datang dari pukul 10 pagi tak balik-balik ni. Makwe sekolah convent pun daring-daring jugak. Entah macam mana, aku terikut budak-budak ni melepak dengan satu makwe dan group dia.

Aku ingat lagi makwe tu pakai spek, mulut riuh-riuh sikit, dan dia pakai tanda di dahi macam orang India tu. Masa tu Gwen Stefani No Doubt selalu pakai tanda dahi tu. Tapi apa kisah seterusnya kau tak ingat dah.

***

Bila aku dah besar dewasa gemuk ni, barulah aku tahu, makwe yang kami dok borak dulu tu Anak Menteri Besar Melaka yang dulu, Dira Abu Zahar. Ciss!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan