setegram

Instagram

17.5.13

ABEBASYEN

Pukul 5.30 macam biasa, aku pergi ambil Afinna di Taska. Lepas pung-pang-pung-pang dengan Mak Long Taska, kami bergegas pula untuk ambik Puan Bini.

Masuk saja dalam kereta, macam biasa juga, solan bapak-bapak terkeluar dari mulut aku :

"Hari ni belajar apa?"
"Hari ni baca buku dengan abang Jilo." Afinna jawab sambil belek suratkhabar yang aku beli tadi. Sikit pun tak pandang aku. Biadap betul.

Abang Jilo ni adalah anak kepada Mak Long Taska. Dia selalu juga melepak di Taska tu.

"Abang Jilo tak kerja ke?" Aku saja menguji.
"Kerja la. Dia kerja dekat office."
"Abang Jilo kerja apa?"
"Dia kerja....abebasyen."
"Ha..kerja apa?"
"Abebasyen..! abebasyen.!"

Jenuh juga aku fikir abebasyen tu profession macam mana. Dan satu masalah, Abang Jilo ni aku rasa tak kerja lagi.

"Abebasyen tu kerja macam mana?"
"Yang terbang-terbang tu la..."
"Aviation?"
"Haa la..kan tadi cakap abebasyen.."

Damn it! apasal kau pandai sebut aviation ni. Canggih sangat tatabahasa tu. Aku dulu kenal perkataan aviation ni masa masuk sekolah menengah tau. Dasyat,dasyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan