setegram

Instagram

14.2.15

TUPPERWARE


30.1.2015
Imitation of Life (R.E.M)

Aku, Yap dan Su ada factory visit di Shah Alam. Kami pergi pukul 1.30 tapi pukul 11 aku balik rumah sekejap salin baju sebab tadi aku pergi kerja pakai jeans dan shirt je. Kami berjanji untuk berjumpa di Masjid Klia pukul 1.30 petang.

Pukul 1.30 semua dah sampai. Aku ajak Yap solat dulu. Dia kata nanti dia masuk Islam baru solat. Aku geleng kepala je lah.

Lepas siap solat, kami semua naik kereta kompeni yang dipandu oleh Su. Masa buka bonet kereta tadi aku dah nampak kotak kotak Tupperware dah. Baru aku teringat.

***
Sepanjang perjalanan ke Shah Alam, Su cuba saiko aku untuk beli water filter dia. Macam macam point dia bagi. Dengan diskaun diskaun sekali. Mati mati juga aku cakap tak nak. Bila aku cakap tak nak juga, dia cuba promot aku bekas beras pulak. Harga 200 lebih. Apa setan. Boleh produce beras ke bekas ni sampai harga macam tu? Bekas beras rumah aku tak sampai 20 ringgit aku rasa.

Bila dia tengok aku macam tak makan saiko je, dia bertukar rupa pulak. Rupanya dia pun agen Amway juga. Suruh aku beli apa benda entah.

Aku rasa nak terjun je dari kereta masa tu. Sepang-Shah Alam rasa macam 15,000 km jaraknya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan