setegram

Instagram

18.2.15

CELEBRATION

18.2.2015
Coi San Dou (George Lam)

Di kedai makan. Aku menikmati nasi goreng dan begedil. Alfred menikmati mee goreng dan telur mata lembu. Kami minum teh o ais, dari dua gelas yang berbeza.

Esok kaum Cina akan menyambut perayaan Tahun Baru Cina. Aku yang teruja tanya macam- macam benda pada Alfred. Dia balik kampung di mana, sudah beli baju ke belum, esok masak apa.

Dia jawab nak tak nak sahaja. satu aku tanya, satu dia balas. tak seperti hari biasa.

Kemudian aku dah tak tanya lagi. Malas ganggu fikirannya. Mungkin ada benda rumit yang berlegar di kepalanya. Biarkan dia dengan dunianya. aku dengan nasi goreng ku.

"Aiyo..! Macam mana saya boleh lupa mahu angkat leave aa? Patut semalam saya sudah balik kampung oo.."

Laa. Itu je masalahnya. Lepas makan aku suruh Alfred balik kampung (kampung di Bukuit Jalil  je). Tak payah tunggu sampai petang. Aku boleh cover.

Coi San Dou, Alfred!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan