setegram

Instagram

14.2.15

PETROL

2.1.2015
Ironic (Alanis Morissette)

Semalam lepas balik dari berdating dengan bini, aku singgah petrol pam nak isi minyak rakyat RON95. Tetapi disebabkan ada kes petrol pam yang saja buat tak reti nak turunkan harga, aku jadi lebih berhati hati.

Parking kereta di pam no 2, pam attendant sedang menunggu untuk mengisi minyak. Aku keluar kereta dia terus tanya:

"Isi berapa bang?"
Aku counter sikit:

"Ni dah turun harga ke belum?"
"Sudah bang.. " Dia kasi jatuh itu kepala.


Aku tatap matanya. Takut takut dia cakap tak jujur. Nampaknya macam jujur.

"Ok. Isi 30 je."

Lepas isi, aku masuk kereta dan buka aplikasi kalkulator dalam telefon. Aku menekan nekan nombor di telefon sambil sekali sekala melihat ke meter pam. Oh. Betullah dah turun.

Dari cermin pandang belakang aku nampak pam attendant tu geleng kepala je sebab tak percaya cakap dia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan