setegram

Instagram

3.10.13

SAYA DAN ORANG SEPARA SIUMAN


Dekat Muar ni ada ramai orang gila. Samada orang tu gila betul-betul ada orng gila yang menyamar. Aku dan rakan selalu syak kalau terjumpa orang gila baru je, mesti nak cakap : "Ini polis menyamar ni. Menyamar jadi orang gila." Antara orang kurang siuman yang ada dekat Muar ni Tukirah Bus Stand, Makcik Botak yang mintak 'baaaang, nak seringgit', lelaki gemuk yang selalu pau rokok orang, brader yang selalu dressup jogging kaler sedondon dan banyak lagi. Macam kaum mutan dia punya banyak. Ramai tapi menyorok.

***

Hari tu aku, Edy Losen, Papan, Bart Bachik baru turun dari UM, pusat snuker yang aku pun tak tahu ada lagi ke tidak. Turun je dari bangunan tu, rupanya hari tengah  hujan lebat. Adoi, tersangkut pulak. Nak naik balik malas rasanya. So aku pun melepak la dekat bawah. Time aku lepak dekat bawah tu (Bank RHB), rupanya ada satu brader kurang siuman tengah tidur di balik kadbod depan tangga bank tu. Terperanjat jugak la tengok tiba-tiba tengok kotak-kotak kadbod tu bergerak.

Timing brader tu memang cantik. Dia bangun time semua tengah on rokok masing-masing. Bangun-bangun je dia terus tuju dekat Edy Losen. 

"Bang, mintak rokok?"

Edy Losen hulur rokok. Brader tu ambil. Dia letak rokok di bibir. Kemudian memuncungkan mulut minta dibakarkan rokok.

"Kepung la sikit api tu. Angin kuat ni." Adi suruh mamat tu kepung sikit muncung rokok tu sebab angin kuat sangat, tak lighter tak hidup.

Brader tu tutup telinga dia.

"Tutup telinga buat apa?!! Tutup sini la! Adoi kau ni! Adi dah berangin dah.
Tersengih-sengih brader tu. Patut la dia tidur celah kadbod.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan