setegram

Instagram

19.2.13

REVERSE PSYCHO

Afinna kalau datang mengada dia, dia akan merengek rengek ajak main playground di Giant. Kadang-kadang hari tu gua dan puan bini penat sangat dan tak larat nak pergi mana-mana.

Kalau gua cakap tak boleh, confirm dia akan protes dan menangis. Tak sampai hati pulak. Pernah juga dulu gua cakap mak owner Giant meninggal. Hari tu dia ok la. Esok dia ajak pergi lagi, gua cakap mak dia meninggal. Tapi Finna siap argue pulak "semalam kan mak dia Giant dah meninggal?"

Gua pun jadi tak berani nak kelentong lagi. Lagipun tak baik main mati-mati ni. Tapi sejak sebulan ni gua dapat akal yang baharu.

Setiap kali dia merengek nak pergi playground je, dengan pantas gua akan menyoal.

"hari ni hari apa?"
"hari jumaat" (selalu dia akan jawab hari jumaat je)
"kalau hari jumaat Giant kenapa?"
"Giant tutup...."


Gua akan biar dia sendiri yang jawab kenapa tak boleh pergi Giant. Dan sekarang dia tak boleh nak argue sebab dia yang cakap Giant tutup. Selalunya dia ok dan terus rilek main anak patung dekat seat belakang.

Power tak, power tak?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan