setegram

Instagram

19.2.13

CIKGU-CIKGU


Game yang paling letih gua dan puan bini nak main dengan Afinna adalah main cikgu-cikgu. Sebab kalau main cikgu-cikgu, gua dan puan bini akan tak boleh jadi cikgu. Kena jadi murid. Dia sorang je boleh jadi cikgu. Gua kena bersila depan dia, tak boleh baring tak boleh sambil lewa. Kena betul-betul bersila menghadap dia.

Dah la jadi cikgu jenis garang punya. Salah sikit kena marah, salah sikit kena rotan. Gua akan disuruh menjadi Ehsan. Kena ucap selamat pagi kepada cikgu. And the best part dia akan edarkan buku sebelum start kelas. Bukan buku sebenarnya, tapi  cd nursery rhymes dia. Gua nak baca apa benda la dengan cd ni. Terpaksa la pura-pura 'baca' cd tu. Buat cd tu macam buku.

Tapi kalau time tengah 'mengajar' dia boleh jawab call (guna remote control tv), dan kadang-kadang tersengih depan dinding sorang-sorang tak memasal posing memang gua paling geram sekali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan