setegram

Instagram

7.2.13

HARGA HAMPER


Esok gua dah start cuti, kompeni bagi cuti satu minggu. Disebabkan gua ni bekerja di berhaluan kiri, bila nak raya tu banyak la hamper-hamper diedarkan oleh sub con sub con demi mengambil hati department akaun, mintak kasi lepas itu payment. Kaka

Dan semalam dalam perjalanan gua hendak ke site, gua ada terserempak dengan seorang Indian, menaiki motor sambil bawa hamper di bakul. Besar juga hamper yang dia dapat tu sampai bawak motor tengah-tengah jalan, sampai gua kena ikut je bontot motor tu. Gua perhati dia asyik la cium-cium hamper tu. Sayang betul dia dekat hamper tu. Tak pernah dapat hamper ke apa.

 Tapi bila lihat balik motor dia, pakaian kotor dia, but phua chu kang dia, gua rasa ini mungkin pertama kali dia dapat hadiah. Dan benda tu buat gua terfikir yang mungkin India ni amat-amat menghargai peberian hadiah tu, dan mungkin itu rezeki yang dia nak kongsi dengan anak-anak dia. Mungkin juga dia amat terharu sebab itulah pertama kali dia dihargai.

Sedih pulak bila bayangkan dia sampai rumah, bukak hamper dan kongsi dengan anak-anak yang teruja menunggu di muka pintu. 

Tapi itu kalau dia ada anak bini la. Kalau takde anak bini gua tak sedih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan