setegram

Instagram

3.9.14

1 STROKE 12


Pukul lapan tadi aku dan Pinah bersiap naik motor nak ke pasar malam beli rojak Singapore. Baru bergerak tak sampai sepuluh meter,  tiba tiba kereta Vios putih tak basuh  blok laluan aku. Pemandunya berpakaian polis. Nasib baik pula masa tu aku pakai helmet.

"Bang nak tumpang tanya ni bang." pintanya dengan gaya kerek, sambil mulut menghembus kepul kepul asap rokok. Tebal semacam asap dia. Rokok John barangkali.

Aku panas juga dengan Mamat polis ni. Main blok jalan aku semata nak tanya jalan.

"Jalan Ixora 1/12 dekat mana eh? ". Dia tanya,  sambil masih kepul kepulkan asap.

Aku tak ada hati nak menjawab soalan dia. Tapi sebab dia dah blok laluan aku,  aku jawab jugalah.

"Sini 1/1 sampai 1/6 je. 1/12 dekat belah atas sana."

"Atas? Sana? Sana? Kompom eh? "

Eh nak kompom kompom dengan aku pula. Pergilah tengok sendiri,  beruk.

"Kompom eh, Jalan Ixora 1/12 atas sana? ". Katanya sambil terus pandu kereta.

Setan. Terima kasih pun tak ada. Dan aku pun teruskan perjalanan. Dalam fikiran aku,  mesti wantan dengan kentang rojak dah habis.

Hampir hampir sampai di hujung taman, aku ternampak nama jalan 'Jalan Ixora 1/12'. Lah, dekat sini rupanya 1/12. Rasa bersalah pula dengan brader John tadi. Tapi bila fikir balik dia tak ucap terima kasih tadi aku pun, ah lantak kau lah.

Dan betul tekaan aku. Wantan dan kentang rojak dah habis. Celakaaaaaaa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan