setegram

Instagram

23.4.14

PULANG

My life sucks.

Klien macam cibai. Suka cari salah. Benda kecil diperbesarkan. Konsultan macam kayu.  Flip flop. Tunggu drawing satu bulan, dapat drawing,  esok boleh cancelkan. Tiba tiba minggu depan kata nak buat balik.

Bos? Tak payah cerita panjang lah. Semua tahu perangai bos macam mana. Kerja sampai naik hitam kulit masih dikata tidak ada tanggungjawab. Aku bergaduh dengan bos. Bos masam muka dengan aku.

Sub con lagi bos dari main con. Kadang kadang aku kerja macam runner pun ada. Beli petrol sampai 4-5 kali sehari. Bila tak dilayan terus tak nak kerja.

Perjalanan yang menuntut pengorbanan. 160 km sehari. Keluar awal pagi,  balik lewat petang.  Kadang -kadang malam.

Aku hanya tenang bila pulang ke rumah sahaja. Keluarga sahaja yang boleh memberi ketenangan padaku.

Sebab itu aku faham,  hancur macam mana pun hidup aku, hancur lagi hati orang yang kehilangan ahli keluarga,  rakan dan sahabat. Aku arif sangat tentang itu kerana aku pun pernah  kehilangan orang kesayangan.

Warga MH370. Aku,  kami, keluarga kamu,  rakyat Malaysia dan dunia semua mengharapkan kepulangan kamu semua. Moga kamu semua masih selamat. Apabila mendarat nanti,  tinggalkan hal yang lain. Cari lah keluargamu.

Moga kamu semua masih boleh bersarapan,  berbual,  bertengkar dan berbakti kepada keluargamu seperti hari hari biasa.

#prayforMH370

Tiada ulasan:

Catat Ulasan