setegram

Instagram

26.4.14

NYANYI


Hujan lebat sepanjang jalan membuatkan aku rasa nak menyanyi kuat kuat atas motor tadi. Dari satu lagu ke satu lagu aku menyanyi dengan penuh perasaan. Ala, bukan ada orang perasan pun kalau aku nyanyi.

Dekat Elite tadi,  tengah sedap aku tarik korus, sebuah kereta Proton Saga merah memintas aku. Aku pun tak ambil port, sambil sambung tarik korus. Tapi aku perasan lama pula dia ambil masa nak potong aku.

Bila aku toleh,  aku tengok seorang nenek tengah perati aku dengan muka terkejut. Lepas tu dia geleng geleng kepala. Agaknya dia terperanjat tengok aku menjerit atas motor agaknya. Ini dalam fikiran dia tak ada lain, mesti aku layan lagu trash apa benda semua tu.

Rugi nenek tak buka tingkap tadi.  Kalau tak, boleh dengar aku nyanyi

"aku suka singkong, kau suka keju oh oh oh!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan