setegram

Instagram

9.8.14

BOMOH UPTOWN

Ramadhan. 2004. Uptown Damansara.

Selepas berbuka di kedai mamak telur separuh masak power,  aku, Jinggo, Tomoko dan Che Lat duduk bertenang melayan perut masing masing yang mengah.

"Cepat lah Lat.  Kata nak buat tadi. " Jinggo buka suara meminta Che Lat mengotakan apa yang dijanjikan sebelum sampai di Uptown tadi.

"Ok,  ok kejap la." balas Lat sambil mengeluarkan sesuatu dari poket kiri seluarnya.

"Haa.. inilah dia. Benda ni mesti jadi punya."

Kami meneliti benda bulat kecil, seperti biji lada hitam.

"Kau nampak perempuan baju hitam tu,  yang dekat meja depan sana?. Aku nak try dia. Kejap lagi dia mesti gelisah." Ujar Lat dengan sombongnya sambil mengarahkan muncungnya ke seorang perempuan berbaju hitam dan berbadan sederhana yang sedang makan nasi goreng aku rasa.

"Okay, okay ". Kami mengangguk setuju dan sedikit teruja.

Mulut Che Lat terkumat kamit membaca sesuatu yang kami tidak pasti apa butirannya.
"Ok,  aku start sekarang."

"mimma minkum mimma tayakum. mma minkum mimma tayakum.mimma minkum mimma tayakum.."

Che Lat membaca sambil hujung jari telunjuk  dan ibu jarinya menggentel benda bulat seperti biji lada hitam itu.

2 minit berlalu, masih tak jadi apa.

"Mende ni, tak jadi apa pun?" Tomoko mula argue kemampuan Che Lat.

"Err..err..aku rasa tak jadi sebab bulan puasa kot. Bulan tak puasa ok je.."

Kami semua geleng kepala tanda frust dan hancur harapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan