setegram

Instagram

10.6.14

NAZLI

Nazli terjaga dari tidurnya apabila penggera di telefonnya berbunyi. Dia menggosok gosok matanya kemudian meraba raba dia atas meja katilnya mencari cermin mata. Kemudian dia bergegas menutup bunyi penggera di telefon yang membingitkan itu.

Matanya sempat menangkap waktu yang terpampang di telefon.  Pukul 3.26 pagi. Di ekor matanya,  Nazli perasan akan satu susuk berada di almarinya.  Dia memalingkan kepalanya dan dapat melihat dengan jelas  satu lembaga berwarna hitam,  berbau busuk mencangkung di dalam almari bajunya. Mukanya tidak jelas kelihatan,  tetapi Nazli dapat melihat kukunya yang hitam,  dan kulitnya yang sangat berkedut.

Lembaga itu kemudiannya memanjat di atas almari baju Nazli dan merenung tepat ke arah Nazli.

Nazli hanya tergamam dan tidak tahu berbuat apa apa. Sedang fikirannya masih keliru dengan keadaan semasa,  tiba tiba lembaga itu menjerit seperti marah dan terbang ke arah katil Nazli.

Nazli amat terperanjat namun berjaya mengelak hingga terjatuh ke lantai biliknya. Bajunya sedikit carik dicakar lembaga tersebut.

Serentak dengan itu,  dia membuka matanya.

Hatinya sangat lega kerana itu hanyalah mimpi. Dia tersenyum.
"Bodoh betul. Mimpi sampai jatuh katil. " dia mentertawakan dirinya.

Dia naik semula ke atas katilnya dan memakai selimut. Kemudian Nazli perasan akan bajunya yang sedikit carik.  Dia kehairanan. Lantas dia mencapai telefon bimbitnya.  Jam menunjukkan pukul 3.25 pagi. 

Dan dia nampak almari bajunya terbuka dengan sendiri.

Nazli tahu mimpi ngeri ini bakal terjadi. Dia tergamam lagi, seperti di dalam mimpinya tadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan