setegram

Instagram

29.8.10

PERNAH MAKAN KAT SINI? #1

Bila kamu ke Melaka, sila perasankan tempat ini.Gerai kecil yang awesome!!

Nama: Restoran Menara Bukit
Tempat : Duyong,Melaka (Opposite Esso,sebelah restoran K5)
Business Hour : hari-hari kecuali Rabu (4pm-3am)

tomyam,asam pedas,roti canai tu semua gua tak try.

Makan dekat sini yang specialnya adalah Yong Tau Foo/Fu. SEDAP NAK MAMPOS.Aku kalau makan rasa nak marah-marah dekat tukang buat sos hitam merah letak bijan sebab buat sedap sangat sampai aku kena keluar banyak duit di situ.

Yong taufu dia memang ...pergggh... sedap bai..

ini berharga rm 12.oo. Makan 3 orang tak habis.

aku rasa rahasia yong taufu dia adalah terletak pada huruf  'Ta'.hehe terletak pada sos dia.sos hitam (manis) dan merah (pedas) + bijan.Kalau nak mintak sup pun boleh juga.Tapi aku suka makan begini saja.Satay dia pun marvelous,besar macam satay dekat Kajang tu. Otak otak dia pun best. Kempas ke Gelang Patah ke Muar ke aku pun tak tau origin dia.Yang penting sedap.

Maaf,otak-otak cuma tinggal tiga sahaja.
Sedap tak sedap la kau tengok..
ini tiada kaitan.Aku jumpa benda ini dengan Bond dekat P.D masa reunion dulu.
RM 2 sahaja.
Oleh itu,kalau ke Melaka,singgahlah sini.Kasik kawtim sama dia punya Yong Tau Foo.
sekian Terima Kasih.Saya Maya Karim melaporkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan