setegram

Instagram

31.5.15

MAHATHIR

Malam minggu yang lepas, aku rewang di kampung.

Ok aku tipu. Aku tidak rewang. Tapi duduk duduk di sofa di beranda rumah nenek di kampung. Bersama sama aku di situ adalah Encik Syed dan Encik Ajid yang masing masing berpangkat pakcik kepada aku.

Encik Syed yang sibuk membelek surat khabar tiba-tiba bertanya kepadaku.
"Eh kau tak pergi melawat Mahathir?"

Aku kaget  sebentar. Kenapa pulak dengan Mahathir? Apa kes aku nak melawat dia pula?

"Kenapa pulak dengan Mahathir, Encik Syed? " aku tak sabar sabar tanya. Dah takde menteri nak melawat dia ke sampai aku pula yang kena lawat.

"Hari tu eksiden. Patah kaki. Patah empat dengarnya. Betul tak Ajid?" Encik Syed cuba meminta kepastian atau sokongan dari Encik Ajid.

Sekejap. Puas aku fikir kebelakangan ini tak ada cerita atau berita dalam internet mengatakan Mahathir warded atau eksiden. Kalau betul terjadi mestilah Najib happy. Aku rasa ini mesti scam.

"Scam kot Encik Syed. Berita dekat internet ni bukan boleh percaya sangat. Sekarang ni semua berita kena selidik dulu. Banyak yang tipu dari betul. "

Encik Syed pandang aku. "Scam apanya. Dia tu eksiden masa nak pergi kerja. Terlanggar kereta yang parking dekat lorong kecemasan dekat Ayer Hitam.  Mengantuk masa naik motor agaknya.

Peh. Sumpah aku tak terfikir yang Mahathir tu saudara aku. Selalu aku panggil Abang Adir. Gila, gila.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan