setegram

Instagram

22.11.13

LONGKANG


Aku terserempak dengan sahabat lama di masjid, tengahari semalam. Kami berborak-borak panjang. Bertanya tentang keadaan masing masing. Dan di dalam perbualan hari itu, aku menceritakan tentang dilema kerja yang aku hadapi.

Aku bertanyakan pendapat dan pandangan dia, if he in my shoes. Dan dengan tenang dia berkata:

"Beb, aku tak akan mempengaruhi kau untuk pergi atau tidak. Apa yang penting adalah di dalam diri kau itu sendiri. Mahu atau tidak. 

Kadang-kadang orang tak beri kita pergi dengan berkata di hadapan perjalanan kita ada longkang. Tapi percayalah cakap aku. Kau sendiri yang kena pastikan samada betulkah ada longkang, ataupun sebatang jalan raya yang bagus."

Makan dalam juga pepatah longkang ini. Tetapi aku yakin dengan kata-katanya.

High up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth
-Fix You.

And I hope that it will fix me.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan